EN

Avrupa Pazarının Lideri Otonom e-ATAK’a, UITP’den Özel Takdir Ödülü

Avrupa’nın ulaşım altyapısının dönüşümünde elektrikli ve otonom araçlarıyla öncü rol oynayan Karsan, global marka olma yolundaki çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Bu kapsamda UITP Küresel Toplu Taşıma Zirvesi’de çıkarma yapan Karsan, 6 metrelik e-JEST, 8 metrelik Autonomous e-ATAK ve 12 metrelik e-ATA Hydrogen modellerini katılımcıların beğenisine sundu. Fuarda uluslararası basın mensuplarının katıldığı toplantı kapsamında Karsan’ın, tüm boyutlarda sunduğu elektrikli modelleriyle Avrupa’nın ilk ve tek markası konumunda olduğunu söyleyen Karsan CEO’su Okan Baş, “Dünyanın 20 farklı ülkesinde 700 adet Karsan markalı elektrikli minibüs ve otobüs hizmet veriyor. Bu yüzde 100 yerli bir Türk markası olarak bizim için çok büyük bir gurur. Avrupa ve ABD’de yolcu taşıyan Autonomous e-ATAK ile ilkleri başararak otonom ulaşım alanında da bir adım öndeyiz. Bunların yanında, yatırım yaptığımız hidrojen teknolojisinde de, sektörün zirvesindeyiz. Fuarda sergilediğimiz 12 metrelik e-ATA HYDROGEN modelimiz sınıfının en iyi menzili ve yolcu kapasitesi ile de rakiplerinden bir adım önde.” dedi.

Mobilitenin geleceğinde bir adım önde olma vizyonuyla toplu taşıma sektörünün dönüşümünde öncü rol üstlenen Karsan, Avrupa pazarındaki gücünü artırmak için çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Elektrikli mobilite hamlesiyle kısa sürede Avrupa’nın en çok tercih edilen modellerini pazara sunun Karsan, marka bilinirliğini daha da artırmak için dünyanın önde gelen fuarlarına da katılım göstermeyi sürdürüyor.
 

700 elektrikli Karsan dünya yollarında

Karsan’ın, tüm boyutlarda sunabildiği elektrikli seçeneğiyle Avrupa’nın ilk ve tek markası konumunda olduğunu vurgulayan Okan Baş, “Dünyanın 20 farklı ülkesinde 700 adet Karsan markalı elektrikli minibüs ve otobüs hizmet veriyor. Bu, yüzde 100 yerli bir Türk markası olarak bizim için çok büyük bir gurur. Avrupa ve ABD’de yolcu taşıyan Autonomous e-ATAK ile ilkleri başararak otonom ulaşım alanında da bir adım öndeyiz. Bunların yanında, yatırım yaptığımız hidrojen teknolojisinde de, sektörün zirvesindeyiz. Fuarda sergilediğimiz 12 metrelik e-ATA HYDROGEN modelimiz sınıfının en iyi menzili ve yolcu kapasitesi ile de rakiplerinden bir adım önde.” dedi.
Avrupa’nın en çok büyüyen markası Karsan

Karsan CEO’su Okan Baş sözlerini şöyle devam ettirdi, “3 senedir Avrupa’da e-JEST modelimiz ile elektrikli minibüs pazarının lideri konumundayız. e-ATAK modelimizle ise 2 yıldır Avrupa elektrikli midibüs pazarının lideriyiz. Türkiye’nin son 4 yılda elektrikli minibüs ve otobüs ihracatının yüzde 90’na yakınını Karsan yaptı. Yani yine bir adım öndeyiz” dedi. Geçtiğimiz yıl Avrupa’nın en çok büyüyen markası olduklarını vurgulayan Okan Baş, “2022’de yüzde 277’lik büyüme sağladık. 8 tonun üzerindeki Avrupa elektrikli otobüs pazarında en çok büyüyen marka Karsan oldu. Ve 2022 yılında

Avrupa’daki elektrikli minibüs ve otobüs pazarında, pazar payımız da yüzde 6,5’lara ulaştı. Bizim 6.5 pazar payı dediğimiz rakamlar, sadece 5-6 tane ülkede odaklanarak yaptığımız işlerle oluştu. Ülke sayısını da artırırsak çok daha güçlü bir büyüme elde edeceğiz” diye konuştu.

İtalya’ya odaklanacağız

Karsan CEO’su Okan Baş, sözlerine şöyle devam etti: “Geçtiğimiz 3 yıllık süreçte toplu ulaşımda tüm ürün ailemizi elektriklendirdik. Bu Avrupa’da ilk ve tek. 6 metreden 18 metreye kadar tüm boyutlarda elektrikli otobüs sunabilen ilk ve tek marka Karsan oldu. Bu çok ciddi bir başarı.” Karsan CEO’su Okan Baş, “2022 yılı aslında bizim bütün ürün gamımızla pazarda tam takım var olduğumuz ilk seneydi. Bizim için bir tohum ekme yılıydı. Bir taraftan sonuçlarını toplamaya başladık ama aslında biz Karsan olarak Avrupa’da yeni bir markayız. Marka olarak ilk önce Avrupa, sonra Kuzey Amerika hedefimiz. Avrupa’da önümüze koyduğumuz hedef, elektrikli araç satışlarımızı ikiye katlamak ve pazar payımızı artırmak. Lüksemburg, Portekiz, Romanya ve Fransa 2,5 yıldır başlayıp geliştirdiğimiz, büyüttüğümüz pazarlar. Lüksemburg’ta 2022’de pazar birincisi olduk. Portekiz ve Romanya’nın ise en büyük elektrikli otobüs parkına sahibiz. Avrupa’nın en büyük pazarlarından Fransa’da ise elektrikli toplu ulaşım pazarında 2022’yi üçüncü sırada tamamladık. İtalya, İspanya, Bulgaristan ise elektrikli anlamında yeni giriş yaptığımız pazarlar. Bu pazarlara odaklanacağız” dedi.

Karsan’ı bir dünya markası yapmak istiyoruz

Geçen yıl çarpı 2 dediklerini ve bunu başardıklarını vurgulayan Okan Baş, şunları söyledi: “2023’te hedefimiz elektrikli araç satış rakamlarımızı 2 katına çıkarmak. Kuzey Amerika pazarında Kanada ile başladığımız yolculuğu Amerika Birleşik Devletleri’ne yansıtacağız. Bu seneki öncelikli hedeflerimizden biri Kuzey Amerika pazarındaki etkinliğimizi büyütmek. Bir de yeni pazar girişi yapmak istiyoruz, Avrupa ve Kuzey Amerika’nın yanına yeni pazarlar da eklemek istiyoruz. Bu doğrultuda geçtiğimiz ay çok önemli bir anlaşma imzaladık. Karsan, e-JEST ile Japonya pazarına giriyor. Bizi heyecanlandıran; bu ürünün müşteriyi çekiyor olması. Sağdan direksiyonlu Japonya pazarında başarılı olmak çok kıymetli bir şey. Bu bizim için sağdan direksiyonlu diğer pazarlara giriş için de bir fırsat olacak. Bu doğrultuda İngiltere ve Endonezya ile de ilgili çalışmalarımız da devam ediyor. Karsan’ı toplu ulaşım dünyasında bir dünya markası yapmak istiyoruz. O yolda da gidiyoruz. Oyun alanımızı bütün dünyaya genişletmek için de bu seneyi çok önemli bir adım olarak görüyoruz.”
 

Avrupa Pazarının Lideri Otonom e-ATAK’a, UITP’den Özel Takdir Ödülü
Suna Ve İnan Kıraç Vakfı İnsan Kaynakları